Szakmai bizonyítványmásodlat kiadására irányuló kérelem-NSZFH
Elveszett vagy megsemmisült szakmai bizonyítvány esetén bizonyítványmásodlat igényelhető.
Hivatalunkban kizárólag szakmai bizonyítványról állítható ki másodlat csak abban az esetben,
• ha az eredeti bizonyítványban szereplő Vizsgaszervező:
- a Nemzeti Szakképzési Intézet, vagy
- a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet volt,
• és ha az eredeti szakmai bizonyítvány 2010. január 29. előtt került kiállításra.
• és a kérelmező
o pontosan megadta a szakmai vizsga időpontját,
o szerepel a megadott vizsga törzslapjában,
o a törzslap záradéka szerint sikeres vizsgát tett.
Kulcsszavak: Szakmai bizonyítványmásodlat kiadására irányuló kérelem, Elveszett szakmai (OKJ) bizonyítvány, Megsemmisült szakmai (OKJ) bizonyítvány, Névváltozás esetén szakmai bizonyítványmásodlat kiadása.
- Szakmai bizonyítványmásodlat kiadására irányuló kérelem elkészítése.
- A kérelem benyújtható:
- papír alapon (személyesen),
- papír alapon (postai úton),
- elektronikus úton (e-mail),
- ügyfélkapu- természetes személyként,
- e-papír.
- A kérelmezőnek amennyiben papír alapon (személyesen, postai úton), vagy elektronikus úton (e-mail-ben) nyújtja be a kérelmét igazolnia vagy nyilatkozatot kell adnia, hogy a bizonyítványmásodlat ügyintézése során megadott adatai megfelelnek a valóságnak, valamint a bizonyítványmásodlattal igazolt szakképesítés vizsgakövetelményeit a szakmai vizsgán személyesen ő teljesítette.
- A kérelem beérkezését követően a vizsgaszervező a Rendelkezési Nyilvántartásból lekérdezi a kérelmező Rendelkezési Nyilatkozatában foglalt adatokat.
- A vizsgaszervező a megadott adatok alapján kikéri az Irattárból az eredeti törzslapot.
- A vizsgaszervező az eredeti törzslapban szereplő adatokkal megegyezően kiállítja a bizonyítványmásodlatot és a kiállítás tényét bejegyzi az eredeti törzslapba.
- Ezzel egyidejűleg bekéri a kérelmezőtől a 2000 Ft értékű illetékbélyeget.
- A bizonyítványmásodlatnak a vizsgaszervező vezetője által történő hitelesítése után a kérelmező személyesen vagy postai úton (meghatalmazással) veheti át a papír alapú bizonyítványmásodlatot.
A szakmai bizonyítványmásodlat kiadására irányuló kérelem benyújtása intézhető elektronikus úton, de a másodlat kiadása papír alapon történik.
Amennyiben a kérelmező
- hiányosan vagy nem megfelelően adja meg
- a személyes adatait vagy
- a szakmai vizsga adatait,
- nem lehet igazolni
- a személyazonosságát, valamint, hogy
- a bizonyítványmásodlattal igazolt szakképesítés vizsgakövetelményeit a szakmai vizsgán személyesen ő teljesítette.
- nem nyújtja be a 2000 Ft értékű illetékbélyeget
a szakmai bizonyítványmásodlat nem adható ki.
A sommás eljárás határideje az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 50. § (2) bekezdés b) pontja szerint nyolc nap.
A teljes eljárásban az ügyintézési határidő hatvan nap (az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény. 50. § (2) bekezdés c) pontja).
2.000 Ft illeték megfizetése illetékbélyeg formájában, a vizsgaszervező erre vonatkozó felhívását követően.
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal, Szakképzési Főosztály, Szakképzés Tartalmi Osztály, Vizsgaközpont
Nincs helye jogorvoslatnak.
A szakmai bizonyítványmásodlat kiadására irányuló kérelem beérkezését követően a kérelmezőnek a Rendelkezési Nyilvántartásban megadott rendelkezési nyilatkozata lekérdezésre kerül és az abban megadott rendelkezése szerint történik a további kapcsolattartás.
az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 50. § (2) bekezdés
Az illetékről szóló 1990. évi XCIII. törvény Melléklet VIII. melléklet
A szakképzési törvény végrehajtásáról szóló 12/2020. Korm. rendelet 300.§ (3) bekezdés
NSZFH