Fogyasztóvédelmi beadvány, kérelem

Amennyiben magánszemélyként panaszt szeretne benyújtani a fogyasztóvédelmi hatósághoz, és rendelkezik ügyfélkapus hozzáféréssel, panaszát ügyfélkapun keresztül is benyújthatja.

Kulcsszavak: fogyasztóvédelem, panasz, beadvány, kérelem

Az űrlapot bármely természetes személy benyújthatja.

A benyújtás menete:

  1. Kattintson a fent található „Ügyintézés indítása” menüpontra!
  2. A megjelenő felületen kattintson a "Belépés" gombra, majd adja meg ügyfélkapus azonosítóit!
  3. Töltse ki a megjelenő űrlapot!
  4. Kérjük, az üggyel kapcsolatos minden releváns információt adjon meg - a csillaggal jelölt pontok kitöltése kötelező, és csatoljon minden, a vásárlással, szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos okirat másolatot, a kapcsolatfelvételt a vállalkozással, illetve a vállalkozás/szolgáltató válaszát esetleges megkeresésére!

Főszabályként 3 éves elévülési időn belül nyújtható be kérelem a fogyasztóvédelmi hatósághoz. 

Minden, az üggyel kapcsolatos releváns okirat másolata (számla, blokk, jegyzőkönyv, vállalkozás vagy szolgáltató válasza, stb.)

2020. március 1-jétől a kormányhivatalok járnak el elsőfokon. 

 

2020. március 1-jétől megszűnt a fellebbezés lehetősége, közvetlenül bírósági úton lehet jogorvoslattal élni a fogyasztóvédelmi hatóság döntése ellen. 

ITM