Az eSzemélyi vészhelyzet esetén is segítség

Az eSzemélyivel már most is számos fontos funkció elérhető, mint például az ujjlenyomat rögzítésének a lehetősége, vagy a TAJ- szám és adóazonosító jel tárolása.

VÉSZHELYZET ESETÉN ÉRTESÍTENDŐ TELEFONSZÁM

Az okmány tulajdonosának lehetősége van arra, hogy vészhelyzet esetén értesítendő telefonszámot adjon meg. Az igazolvány tárolóelemén rögzíthető két olyan telefonszám, amelyet értesítenek a hatóságok, ha az okmány tulajdonosát baleset éri, vagy  olyan egészségügyi állapotba kerül, amikor önállóan nem képes értesíteni a hozzátartozóit. Korábban csak személyesen volt lehetőség erre a rendelkezésre, azonban már elektronikus ügyintézés keretein belül is megadhatjuk vagy módosíthatjuk az okmányhoz tartozó értesítési telefonszámokat.

A szolgáltatás az Okmányok és Személyazonosító igazolvány menüpontban, vagy az alábbi linkre kattintva érhető el.

 

A vészhelyzet esetén értesítendő telefonszámmal kapcsolatos ügyintézéshez bejelentkezés szükséges, amely történhet Ügyfélkapun keresztül, telefonos azonosításra vonatkozó szolgáltatás vagy eSzemélyi használatával. Az utóbbihoz szükséges kártyaolvasó eszköz, valamint a személyazonosító igazolványához tartozó PIN kód megadása is.

SZOLGÁLTATÁSAZONOSÍTÓ

Szintén újdonság az eSzemélyivel elérhető szolgáltatások körében a közösségi közlekedési funkció.

A 2016. november 14-től kiállított személyazonosító igazolványokon lévő chipeken már a speciális szolgáltatásazonosító is telepítve van, amely lehetővel teszi a közösségi közlekedési rendszerek fejlesztésével létrejövő elektronikus jegyrendszerben a személyazonosító igazolvány használatát.

A szolgáltatásazonosító telepítésére vagy frissítésére már elektronikus úton is lehetőség van. Az ügyintézés az alábbi linken érhető el, amelyhez bejelentkezést követően szintén szükséges a kártyaolvasó eszköz és az igazolványhoz tartozó PIN kód megadása is.

Az eSzemélyi okmánnyal és a hozzá tartozó szolgáltatásokkal kapcsolatos bővebb tájékoztatás a https://eszemelyi.hu oldalon érhető el.