Biztonságos Internet Napja 1. rész

A Biztonságos Internet Napja apropóján összefoglaltuk néhány mondatban, hogy a cégkapu vagy az ügyfélkapu használatakor mi gondoskodik küldeményeink biztonságáról és mit tehetünk az e-közigazgatási ügyintézés biztonságáért.

Az ügyfélkapu és a cégkapu biztonságos kézbesítési szolgáltatást nyújt

Mit is jelent ez?

A biztonságos üzenetküldés és fogadás alapvető követelmény mindannyiunk számára. Legyen szó egy chat beszélgetésről a barátokkal vagy egy fontos üzleti levélről, elvárjuk azt, hogy az üzenet ne sérüljön a küldés során, ne jusson illetéktelen kézbe. Miért lenne ez másképp a hivatali ügyintézés során?

Az ügyfélkapu vagy cégkapu használatakor a NISZ által nyújtott kézbesítési szolgáltatás (BKSZ) garantálja a hivatalos küldemények biztonságát. Mit is jelent a biztonság?

A küldemények sértetlenségét, ami azt jelenti, hogy a levél tartalma nem változott meg, abban az látható, olvasható, amit a feladó írt. Az e-mail fiókunk sokszor figyelmeztet arra, hogy a tényleges feladó talán nem az, akit látunk az üzenetben. Az ügyfélkapus vagy cégkapus üzenetek esetén ez nem fordulhat elő. Ha például a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól kapunk dokumentumot, azt biztosan az Adóhatóság küldte, az is kizárható, hogy a küldés során a tartalom módosult.

Ezt támasztja alá minden visszaigazoló okirat, amit kapunk a rendszertől akár feladóként, akár címzettként. Ezek segítségével másodpercre pontosan tudjuk, mi történt a levelünkkel. Ez nagyon fontos például egy bírósági eljárás során, akár perdöntő bizonyíték is lehet.

Ezek azok a követelmények, amik miatt az ügyfélkapus vagy cégkapus üzenetküldés biztonságosabb, mintha e-mailben vagy papír alapon intéznénk az ügyeinket.

A tárhely a https://tarhely.gov.hu linken érhető el.